Thursday 28 August 2014

hari kelahiranku

harini.. 28 Ogos 2014 adalah hari kelahiranku yg ke-29.. harini aku bersyukur kerana masih diberi knikmatan bernafas di bumi Allah ini.. masih dberi kesempatan bersama dgn org2 yg aku sayang.. Alahmdulillah.. tak ada apa yg istimewa arini melainkan aku menangis hiba mengenangkan apa yg diharapkan tdak menjadi knyataan.. tepat pukul 12 mlm td die org ptame yg wish kt aku.. aku tsenyum.. die mnyatakan tiada adiah.. tp aku sbnr ye x mgharapkan adiah.. ckuplah jika die dpt mnyatakan yg die sygkan aku.. perlukan aku.. cintakan aku.. dan ati mlonjak2 mnanti kata2 yg sterusnya.. tetapi hampa.. hanya itu.. hanya ucapan selamat hari jadi.. thats it.. aku seakan kembali tersedar dri mimpi.. terlalu tinggi harapan aku untuk mendengar die mengungkapkan kata kata sayang.. kata kata rindu.. tapi tiada.. tiada ungkapan 'abg sygkn hny', 'abg perlukan hny' tiada.. ati menangis.. tp bibir mngukir senyum hiba.. tros aku beristighfar.. mlm td juga aku mngambil ksempatan utk btanyakan perihal hatinya.. aku bertanya dimanakah letaknya diriku ini.. dan die hanya membalas 'no komen'.. ble aku bertanya masih sygkah die pada org itu.. die membalas 'x tau'.. aku hanya mampu beristighfar.. ssungguhnya aku serahkan percaturan idop aku kepada Mu ya Allah.. smp ble aku harus melalui keadaan ini, hanya Engkau yg mngetahuinya Ya Allah.. dan aku hanya perlu bsabar dgn stiap ujian Mu..

ketika ini, disaat ini aku bersyukur kerana masih dpt bsama dgn nyawaku iaitu anak2 aku.. Mohamad Aqil Rayyan & Nur Airis Rania.. aku bsyukur dberi kesempatan utk menjaga amanah ini.. dan aku bharap akan dpt tros melihat anak2 ku membesar di depan mata ku.. smoga menjadi anak2 yg bjaya didunia & akhirat syg.. ibu btahan kerana kamu.. ibu bsabar kerana kamu.. ibu akan menanti saat kbahagiaan itu datang.. kamulah pemberi semangat ibu.. 

Ya Allah, aku bermohon kpd mu berilah aku kekuatan, ketabahan dan kesabaran dlm aku melalui stiap dugaan & ujian Mu.. supaya dpt aku tros tegak berdiri.. supaya dpt aku tros berlari.. mencari redhaMu.. mencari bahagiaku.. bimbinglah aku tunjukkan aku jln yg harus aku lalui Ya Allah..

No comments:

Post a Comment