Friday 15 August 2014

raya 2014

raya tahun ni kira raya tahun ptama aku dpt beraya btol2 sejak kawen sbb 2 thn sblum ni aku bsalin time raya.. mood raya mmg da xde la sbb da excited dpt bby.. huu.. tapi pn Allah blum bagi aku rasa lagi keseronokan beraya tuk aku kerana musibah yg melanda aku.. sejak dari malam raya lagi lepas solat aku takbir sorg2, bjurai2 air mata aku.. sungguh aku x dpt nk tahan air mata.. rasa sedey.. sayu.. syukur.. sedey kerana aku x dpt rasa nikmat raya dgn sbaiknya.. sayu melihat anak2 ble terkenangkan ape yg jadi antara aku ngan dia.. syukur kerana umur aku dipanjangkn tuk merasai raya kali ni dan dipermudahkan segala urusan aku..

pagi raya, aku nk salam dia.. tp dia x pandang pn aku.. hati rasa sentap.. rasa nk lari jauh2.. tapi apakan daya aku.. aku troskan niat tuk bsalam n mntk maaf kpd dia.. tanda hormat dan kerana cinta aku.. xpe la dia bt aku mcm ni.. mmg akan jd mcm ni kn.. sbb dia sendiri dah ckp hati dia milik orang lain.. aku pujuk hati tuk bsabar.. sempat aku bdoa mohon diberi kekuatan tuk aku hadapi dugaan ini.. smoga aku tabah demi anak2 aku..

namun disebalik kesedihan aku, aku gembira tgk anak2 aku beraya sakan.. walaupn mereka masih kecil tidak berapa faham tp ble tgk mereka gembira aku turut tersenyum.. ya Allah, sesungguhnya anak2 itu mengubat duka lara hati aku.. terima kasih atas kurniaan ini.. aku bahagia kerana Kau memberi izin tuk aku bahagia.. terima kasih Allah.. :)

No comments:

Post a Comment