Monday 21 April 2014

hati tersentuh....

mlm td.. aku tgh bt hantaran.. mmg igt nk siapkan.. tgk jam dah pukul 10.00pm.. airis dah tdo.. aqil je blum tdo.. mmg slagi aku x tdo, die xkn tdo.. hehe.. tgh kusyuk bt hantaran.. aqil datang.. die pegang bakul hantaran tu sambil ckp "dah..dah..dah".. alahai.. tersentuh ati aku.. die suh aku stop bt hantaran tu.. die ajak aku tdo.. agak yer die tgk 1 ari smlm aku dok ngadap hantaran tu jer kan.. aku ckp ngan dia.. " jap eh.. lg skit jer nih.. ibu nk siapkan.. along tdo ngan ayh dlo" sbb mmg tiap2 mlm die tdo en hubby.. tah knape mlm ni die nk tdo ngan aku plak.. en hubby nk amek die, die lari g kt aku.. hmmm.. aku pn tros kmas brg2 hantaran tu.. ajak die tdo.. tp die bdukung plak.. layan kan jer.. pastu tepuk2 die.. time die dah nk tdo tu.. adik plak nangis2.. en hubby ckp "xpe.. awk bwk adik naik tdo.. along biar tdo ngan sy.. sbb adik nk ngan awk jer" aku pn tros naik.. aqil pn elok jer.. agak yer dah ngantok sgt la tu.. smp atas tdokan adik plak..

::termenung skejap.. x sangka aqil yg bru berumor 1thn 8 bln tu, bleh suh aku stop bt keje.. sbb die dah tau smp ms tuk tdo.. terharu.. x sangka die dah sgt besar.. mmg die sorg ank yg bijak.. tp ble dua2 nk bmanja srentak tu yg kelam kabut skit.. huhuhu..

:: ibu syg sgt2 ank2 ibu.. walaupun penat.. tp xpe.. sbb waktu x kan berpatah blk.. kerana waktu ank2 ibu kecil bkn lame.. skejap je nnt ank2 ibu dah besar.. so ibu xnk terlepas waktu tu bersama dgn ank2 ibu.. smoga nnt ank2 ibu jd ank yg baik.. soleh & solehah..


No comments:

Post a Comment